شهدای دارالولایه سیستان زابل
شهدای زابل 
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهدای دارالولایه سیستان و آدرس shohadaysistan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





[ سه شنبه 26 دی 1391 ] [ 17:38 ] [ زریافتی ]

[ سه شنبه 26 دی 1391 ] [ 17:27 ] [ زریافتی ]

[ سه شنبه 26 دی 1391 ] [ 17:27 ] [ زریافتی ]

[ سه شنبه 26 دی 1391 ] [ 17:26 ] [ زریافتی ]

و اینست شهید شوشتری

مصاحبه  با یکی از سران طوائف استان سیستان و بلوچستان :
وقتی شهادت سردار اتفاق افتاد هیچ خانواده ای در استان سیستان و بلوچستان نبود که داغدار بشود و همه فکر می کردند که خانواده اشان را از دست داده اند اینچنین با سردار انس گرفته بودند.
میگفت که ما نیامدیم اینجا کار نظامی انجام بدهیم. آمده ایم کار فرهنگی و اقتصادی انجام بدهیم.

[ سه شنبه 26 دی 1391 ] [ 17:25 ] [ زریافتی ]

دعوت به جشن ازدواج دختر شهید مفقود العصرعشق یعنی تابوت رنگی شهدا

[ سه شنبه 26 دی 1391 ] [ 17:24 ] [ زریافتی ]

مریدان حسین (ع)

[ سه شنبه 26 دی 1391 ] [ 17:16 ] [ زریافتی ]

 اخلاص

ایشان فردی مخلص و خدوم بود و اعتقاد داشت که هر کاری که بر اساس خلوص نیت و برای رضای خدا انجام پذیرد، نتیجه مثبت در پی خواهد داشت. از این رو همه کارها و برنامه‏های ایشان خالصانه و برای رضای خدا بود نه رضایت و خشنودی زودگذر خلق خدا.

2. بصیرت

ایشان حقیقتاً بصیر بودند و دانا. ایشان عملاً نشان دادند که در گرد و غبار فتنه‏ها با بصیرت و بینایی کامل موضع گیری کرده و سره را از ناسره، حق را از باطل و خوب را از بد تشخیص دادند و بر اساس همان بصیرت و بینش والا عمل می‏کردند.

3. ولایتمداری

ایشان ذوب در اسلام و مطیع ولایت بودند و سعی داشتند همیشه ایام تصمیم گیری‏ها، برنامه‏ها و سخنرانی‏های خود را مطابق با منویات مقام معظم رهبری تنظیم کنند.

بارها از او شنیدم که می‏فرمودند: «بایستی در رکاب ولی امر مسلمین بوده و لحظه‏ای از پیروی محض از منویات و فرمایشات ایشان غافل نشویم؛ نه از ایشان جلوتر و نه عقب‏تر حرکت کنیم بلکه پشت سر ایشان حضور داشته و آماده دفاع از ولایت باشیم».

4. وقار و متانت

حقیر بارها و بارها به این خصوصیت اخلاقی ایشان یعنی متانت و وقار موجود در جوهره شخصیت ایشان غبطه می‏خوردم. وقار و متانت در چهره ایشان کاملاً آشکار بود و همین باعث شده بود که هر شخصی تحت تأثیر اخلاق و وقار و متانت ایشان قرار بگیرد.

5. زهد و پارسایی

زهد و تقوای ایشان باعث شده بود که هر شخصیتی با هر درجه و رتبه‏ای در همان لحظه اولِ دیدار مجذوب وی شود. این زهد و پارسایی از نتایج خودسازی و خداشناسی و اخلاص ایشان بود.

6. پرهیز از سخنان لغو و بیهوده

نه من و نه هیچ یک از همکاران، هیچگاه از ایشان سخن لغو و یا نامربوط نشنیده بلکه تمام سخنان ایشان حاوی نکات مهم اخلاقی و عرفانی و سیاسی و تشکیلاتی بود.

7. پرهیز از غیبت

در مدت ۲۷ سال آشنایی که با ایشان داشتم با اطمینان قلبی ابراز می دارم که در جلسات، نشست‏ها، گفتگوها و حتی نشست‏های دوستانه غیراداری یک بار هم غیبت برادران دینی را از ایشان نشنیدم.

8. خادم و دوستدار خانواده شهدا

بارها و بارها دیدم که با درجه سرداری و مسئولیت مهم، در هنگام مواجه با پدر شهیدان خم شده و بر دستان پدران شهید بوسه می‏زند.

آری! «پدر شهیدان خدری» خوب می‏داند چه می‏گویم. خداوند رحمت کند «پدر شهیدان میرحسینی» را؛ که اگر بود می‏دانست چه می گویم ...

این خم شدن و بوسه زدن بر دستان پینه بسته یعنی نهایت خضوع و خشوع. آری ایشان ملجأ و مأمن خانواده معظم شهدا بودند. امروز حتماً خانواده شهدا احساس غربت می‏کنند چرا که از هر کجا که ناامید می‏شدند به ایشان مراجعه و مشکلشان حل می‏شد. نمی‏دانم این روزها خانواده محترم شهدا به چه کسی مراجعه خواهند کرد و یا خانواده شهدای بخش پشت آب باز هم در پنجشنبه آخر سال شاهد برگزاری یادواره فرزندان شهیدشان خواهند بود یا نه؟ نمی‏دانم!

9. صبوری

به نظر حقیر اگر «صبر ایوب» را به ایشان نسبت دهیم سخنی به گزاف نگفته‏ایم؛ چرا که ایشان با توجه به تمام مصائب و مشکلات کاری هیچ وقت عنان صبر را از دست نداده و کم صبری و موضع گیری منفی نداشته، بلکه با صبر و تحمل و خویشتن‏داری به عنوان سنگ صبور بسیجیان، پاسداران و مردم بود. هیچ گاه عصبانیت را در چهره ایشان ندیدیم؛ یعنی در واقع لقب «کاظم الغیظ» شایسته ایشان بود.

10. مدیر و مدبر

ایشان در واقع تمامی خصوصیات یک مدیر عالی و موفق یک سازمان را همچون برنامه‏ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، اجرا، نظارت و کنترل را دارا بودند. ایشان در واقع تئوریسین بسیج و مدیر و مدبر در همه امورات بودند.

پنج مسئولیت اساسی و همه در یک زمان همچون "جانشین سپاه سلمان"، "دبیر ستاد احیای امر به معروف استان"، "مسئول مرکز مهدویت استان"، "مسئول جامعه امدادگران عاشورا" و "رئیس هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول(ص) ادیمی" کارهایی بودند بس دشوار! اما ایشان با برنامه‏ریزی و مدیریت و تلاش پیگیر در همه این امورات موفق بودند.

11. قاطعیت

هر چند که ایشان دارای روحی بسیار لطیف و زبانی لین بودند اما در امور کاری و سازمانی از قاطعیت بالایی برخوردار بودند.

12. خدمت بی منت

با توجه به خدمات شایسته و موفق ایشان در استان هیچ وقت بر کسی منت ننهادند و در خواست جبران نداشتند؛ بلکه بجد معتقد بودند که:

تو نیکی می‏کن و در دجله انداز / که ایزد در بیابانت دهد باز

در پایان امید است همه ما بخصوص بسیجیان و پاسداران این خصائص اخلاقی را به عنوان یادگار از ایشان در جوهره وجودی خودمان تقویت کنیم و از ایشان الگو بگیریم . ان‏شا الله.

[ سه شنبه 26 دی 1391 ] [ 17:4 ] [ زریافتی ]

دست نوشته‌های تکان‌دهنده سردار ملکوتی لشکر 25 کربلا، شهید 9دی

[ سه شنبه 26 دی 1391 ] [ 17:4 ] [ زریافتی ]

شهید دقایقی  و کولر!!

از سه راه خرمشهر به سمت خط همراه شهید دقایقی در حرکت بودیم . ماشین کولر دار بود. در بین راه چند نفر از بچه های بسیج را که کنار جاده ایستاده بودند ، سوار کردیم . یکی از آنان همین که سوار شد و هوای خنک داخل ماشین را حس کرد، با لحن خاصی گفت : "وای شما چه جای خنکی نشسته اید! خوش به حالتان!" شهید دقایقی با شنیدن این جمله رفت توی فکر چیزی نگفت ولی وقتی آنها پیاده شدند گفت:
"کولر را خاموش کن" او بعد از آن روز سوار ماشین کولر دار نشد و با یک ماشین امبولانس تردد می کرد .
یک روز با او در این مورد صحبت کردم می گفت:" چرا من باید سوار ماشین کولر دار شوم و آن بچه بسیجی در گرما به سر برد؟ چون فرمانده هستم باید سوار شوم؟نه من این کارو نمیکنم."

 

تعهد شهید محمود کاوه

گفت : آمار یگان را می خواهم . گفتیم :اجازه بدین تا فردا تکمیل می شه. شب تا صبح بچه را به کار کشیدیم ، صبح آمار حاضر شد . دادیم دستش نگاه کرده و نکرده سه تا اسم گفت ، دوتاش توی لیست نبود ، پاره کرد ریخت تو انش . گفتم لیست مادر بود!!
گفت فایده نداره ، از نو .
باز رفتیم یک شب تا صبح لیست درست کردیم ، باز چند تا اسم گفت ، یکی دوتاش نبود ، باز پاره کرد.
گفتم : اینم نشد از نو !!!
بار سوم رفتیم اتاق به اتاق و چادر به چادر از زیر سنگ هم که بود آمار نفر به نفر گرفتیم آوردیم ، فقط یک نفر آزاد رفته بود مرخصی که توی لیست ما نبود. گفت "ابن کو؟"
باز آمد پاره کند ، نگاه کرد دید بچه ها اشکشان در آمده  ، پاره نکرد . اصلا حالتش فرق کرد
فقط گفت:" بابا آخه اینها هر کدامشان یه آدمند ، نمی شه بگیم حواسمون نبود که اینها نبودن ، چو اینها را به ما سپردن"
 

[ سه شنبه 26 دی 1391 ] [ 16:39 ] [ زریافتی ]
[ دو شنبه 25 دی 1391 ] [ 15:46 ] [ زریافتی ]

 

سرلشکر شهید: خلبان محمد میر
نام پدر:مزار
تاریخ تولد:1330
محل تولد: روستای شهرک از توابع زابل
میزان تحصیلات : لیسانس
شغل: نظامی (افسر)
تاریخ شهادت : 1359
محل شهادت: آسمان بصره و آبادان
زندگینامه :
ایشان در خانواده ی کشاورز و متدین دیده به جهان گشود در اوایل کودکی پدرش را از دست داد تحصیلات خویش را با سختی بسیار به پایان رسانید سپس در سال1349در دانشکده ی افسری خلبانی نیروی هوایی ارتش پذیرفته شد در سال1350جهت فراگیری علوم و فنون خلبانی به کشور آمریکا اعزام ودر سال1352 به عنوان اولین خلبان (استان سیستان و بلوچستان )موفق به گذراندن دورهای خلبانی هواپیماهای شکاری اف-4گردیداو در پایگاهای شکاری هوایی تهران ، شیراز، همدان ،بندرعباس خدمت کرده است ودر پایگاه هوایی بندر عباس عهده دار سمت های زیر بوده است
1-فرماندهی مهندسی و تحصیلات کل پایگاه 2- مسئول عقید تی سیاسی پایگاه 3- عضو ارشد انجمن اسلامی پایگاه 4-عضو ارشد جهاد پایگاه 5- مسئول عملیات گردان پایگاه 6 – فرماندهی و هماهنگ کننده عملیاتهای هوایی جبهه

او در یکی از پروازهای برون مرزی در سال1359 پس از انجام عملیات مورد نظر هنگام مراجعت در آسمان بصره به آبادان هواپیمایشان مورد اثابت موشک دشمن قرار گرفت

[ چهار شنبه 20 دی 1391 ] [ 21:51 ] [ محمددهمرده ]

 

سرتیپ شهید:ابراهیم نوری
نام پدر:غلامرضا
تاریخ تولد:1339
محل تولد:روستای کرباسک ازتوابع زابل
میزان تحصیلات:دیپلم
شغل:نظامی(افسر)
تاریخ شهادت:66/5/24
محل شهادت:میمک
زندگینامه:
وی درخانواده ای مذهبی پرورش یافت.تحصیلاتش راتااخذدیپلم به پایان رساند.درشهریورسال63واردآموزشگاه افسری شدوپس ازمدتی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد.براُثردرایت که ازخود نشان داداوراسردارویل سیستان می خواندند.سرانجام پس ازمدتی درتاریخ66/5/24درجبهه میمک به شهادت نایل شد.
شهید دارای اخلاق ورفتاری خداپسندانه بود.به انجام فرایض دینی اهمییت می داد.همیشه به دیداراقوام ودوستان می رفت.درمراسم سوگواری سالارشهیدان حضورفعالانه داشت
پدرشهیدمی گوید:ماازایشان راضی هستیم.امیدواریم که اونیزازماه راضی باشد
مادرشهید می گوید:ابراهیم مظلومترین فرزندمن بود.وی همانند سرورش امام حسین(ع)مظلومانه دردیار غربت شهیدشد
[ چهار شنبه 20 دی 1391 ] [ 15:14 ] [ ]

 

سرتیپ شهید: رحمان بزی
نام پدر:غلامرضا
تاریخ تولد:1341
محل تولد: روستای غلامان از توابع زابل
میزان تحصیلات :دیپلم
شغل: نظامی (افسر)
تاریخ شهادت : 21/12/63
محل شهادت: جزیره مجنون عراق
زندگینامه :
ایشان در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان ادامه داد سالهای پایانی تحصیلات وی مصادف با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی بود ایشان علاقه ی خاصی به حضور در جبهه داشت در شهریور ماه 63به استخدام ارتش در آمد و اعزام به جبهه گردید در دوران کودکی و نوجوانی علاقه ی خاصی به خواندن نماز و حضور در مسجد و مطالعه کتابهای دینی و مذهبی داشت تلاوت قرآن و آموزن آن به بچه ها از دیگر خصوصیات اخلاقی او بود ایشان در آخرین مرخصی به یکی از خواهرانش گفته بود یکی از شهیدان را خواب دیده است که بااو در باغی سر سبز و خرم بوده و او نیز انشا الله شهید خواهد شد. سر انجام پس از دو سال حضور فعال در جبهه ایمان با شجاعت و رشادتهای بی نظیر در اکثر عملیاتها سر انجام در مورخه ی 21/12/36در عملیات بدر و در جزایر مجنون بر اثر اثابت ترکش به فیض شهادت نایل آمد
[ چهار شنبه 13 دی 1391 ] [ 14:21 ] [ زریافتی ]

 

 

 سرلشکر شهید: خلبان محمد میر
نام پدر:مزار
تاریخ تولد:1330
محل تولد: روستای شهرک از توابع زابل
میزان تحصیلات : لیسانس
شغل: نظامی (افسر)
تاریخ شهادت : 1359
محل شهادت: آسمان بصره و آبادان
زندگینامه :
ایشان در خانواده ی کشاورز و متدین دیده به جهان گشود در اوایل کودکی پدرش را از دست داد تحصیلات خویش را با سختی بسیار به پایان رسانید سپس در سال1349در دانشکده ی افسری خلبانی نیروی هوایی ارتش پذیرفته شد در سال1350جهت فراگیری علوم و فنون خلبانی به کشور آمریکا اعزام ودر سال1352 به عنوان اولین خلبان (استان سیستان و بلوچستان )موفق به گذراندن دورهای خلبانی هواپیماهای شکاری اف-4گردیداو در پایگاهای شکاری هوایی تهران ، شیراز، همدان ،بندرعباس خدمت کرده است ودر پایگاه هوایی بندر عباس عهده دار سمت های زیر بوده است
1-فرماندهی مهندسی و تحصیلات کل پایگاه 2- مسئول عقید تی سیاسی پایگاه 3- عضو ارشد انجمن اسلامی پایگاه 4-عضو ارشد جهاد پایگاه 5- مسئول عملیات گردان پایگاه 6 – فرماندهی و هماهنگ کننده عملیاتهای هوایی جبهه
او در یکی از پروازهای برون مرزی در سال1359 پس از انجام عملیات مورد نظر هنگام مراجعت در آسمان بصره به آبادان هواپیمایشان مورد اثابت موشک دشمن قرار گرفت
 
[ چهار شنبه 13 دی 1391 ] [ 14:21 ] [ زریافتی ]

 

سرلشکر شهید: خلبان امیر مرادقلی
نام پدر: میران
تاریخ تولد:1335
محل تولد: گرگان
میزان تحصیلات : لیسانس
شغل: نظامی (افسر)
تاریخ شهادت : 21/11/63
محل شهادت: مراجعت از مأ موریت
زندگینامه :
سر لشکر خلبان امیر مرادقلی در سال 1335 در یکی از روستا های مازندران دیده به جهان گشود . تحصیلات مقطع ابتدایی را در زادگاهش مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در شهرستان گرگان به پایان رساند سپس جهت استخدام در نیروی هوایی ارتش به تهران عزیمت و در امتحان ورودی خلبانی پذیرفته شد مدت هجده ماه از دوری آموزشی خلبانی را در ایران سپری کرده و برای تکمیل آموزش به کشور آمریکا اعزام شد و این دوره را با موفقیت به پایان رساند در زمان حضور در آمریکا نمازش ترک نمی شد وقتی نماز میخواند آمریکایها فکر میکردند او در حال ورزش کردن است .سپس به ایران برگشت ودر خدمت نیروی هوایی قرار گرفت.
باا آغاز جنگ تحمیلی او نیز همانند سایر رزمندگان در عملیاتهای فراوان شرکت جست و بارها مواضع دوشمن بعثی را مورد هدف قرار داد.
سر انجام در تاریخ21/11/63 به همراه پنج تن از پرسنل نیروی هوایی همکار خویش در هنگام مراجعت از مأموریت هواپیمایش دچار نقص فنی شد و سقوط کردو به شهدا پیوست.
[ چهار شنبه 13 دی 1391 ] [ 14:18 ] [ زریافتی ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

مقرسایبری شهدای دارالولایه سیستان ما شهیدان جنون بودیم از عهد قدیم سنگ قبر ماست دریا، نقش قبر ما نسیم شهر ما آن سوی آبی هاست، دور از دسترس شهر ابراهیم ادهم، شهر لقمان حکیم اندکی بالاتر از آبادی تسلیم محض صاف می آیی سر کوی صراط المستقیم خاک آن عرشی ست، گل هایش زیارت نامه خوان سنگفرش آسمانش بال های یا کریم شهر ما آبادی عشق است - اما عشق چیست؟ - عشق یعنی نوح و ابراهیم و عیسی و کلیم عشق یعنی «قاف » و «لام » قل هو الله احد عشق یعنی «باء» بسم الله رحمن رحیم
موضوعات وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1109
بازدید ماه : 1546
بازدید کل : 44727
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

به این سایت رأی بدهید