شهدای دارالولایه سیستان زابل
شهدای زابل 
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهدای دارالولایه سیستان و آدرس shohadaysistan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





شهید چمران

پرگشایم

خوش دارم که در نیمه های شب در سکوت مرموز آسمان و زمین به مناجات برخیزم. با ستارگان نجوا کنم و قلب خود را به اسرار ناگفتنی آسمان بگشایم. آرام آرام به عمق کهکشانها صعود نمایم، محو عالم بی نهایت شوم . از مرزهای علم وجود  در گذرم و در وادی ثنا غوطه ور شوم و جز خدا چیزی را احساس نکنم.


ادامه مطلب
[ شنبه 31 خرداد 1393 ] [ 16:43 ] [ زریافتی ]

چمران

من‏المؤمنين‏رجال‏صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي‏نحبه و منهم من ينتظر و مابدلوا تبديلا.

«قرآن كريم- الاحزاب آيه23»

سخن گفتن از شهيدي با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏اي كه جمع اضداد بود، از آهن و اشك، ‌از شير بيشة نبرد و عارف شب‏هاي قيرگون، از پدر يتيمان و دشمن سرسخت كافران بسيار سخت بلكه محال است.

سخن گفتن از شهيد دكتر مصطفي چمران، اين مرد عمل و نه مرد سخن، اين نمونه كامل هجرت، جهاد و شهادت، اين شاگرد مكتب علي(ع)، اين مالك‏اشتر جنوب لبنان و حمزة كربلاي خوزستان سخت و دشوار است. چرا كه حتي نمي‏توان يكي از ابعاد وجودي او را آنگونه كه هست، توصيف كرد و نبايست انتظار داشت كه بتوانيم تصوير كاملي در اين مختصر از او ترسيم نمايئم، كه مردان و رهروان راه علي(ع) و حسين(ع) را با اين كلمات مادي و معيارهاي خاكي نمي‏شود توصيف نمود و سنجيد.

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 31 خرداد 1393 ] [ 16:38 ] [ زریافتی ]

شب جمعه

 

 

فضیلت های روز و شب جمعه

«جمعه» روز مقدس و با فضیلتی است و در روایات مروی از امام معصوم (ع) جزء اعیاد شمرده شده است و حضرت رسول اكرم (ص) آن را «سید الایام» یعنی «سرور روزها» نامیده است.

 

الف) فضیلت های روز جمعه

1_ از حضرت رسول اكرم (ص) روایت شده است كه  روز و شب جمعه 24 ساعت است و در هر ساعت آن حق تعالی 600 هزار نفر را از جهنم آزاد كند.

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 خرداد 1393 ] [ 16:9 ] [ زریافتی ]

نوشته شهید حسین علی عالی

شهید حسین علی عالی (سمت چپ)

تولد:محرم ۱۳۴۶

محل تولد: زابل - روستای جهانگیر زابل

عملیات شهادت: کربلای ۵

 

ای شهید یوسف الهی (یکی از دوستان شهید) برخیز که محراب نماز در انتظار سلام توست. برخیز و نماز عشق را تمام کن نمازی که در نیمه راه آن را بدون سلام گذاشتی و به سوی معشوقتت پرکشیدی.

 

این نمازی که تو بدون سلام گذاشتی فرشتگان الهی مأموریت یافتند و تمام کردند و بر این تمام کردن نماز مغرور گشته و افتخار کردند!

 

 با ما نیز بگوئید ای شهیدان تا در راه شما قدم برداریم و به جوار شما بیایم. شما مؤذن کدامین مکتبید که در چشمان شما نور ایمان و در نگاه هایتان انتظار شهادت جلوه گر بود. با ما بگوئید ای لاله های سرخ، ای آزادگان و ای وارستگان ، ای رهروان حسینی ای، راهیان کوی دوست که شما را سوی کدام ستاره خوانده است و چه کرده اید تا به او رسیده اید و همیشه سخن از عروج و پرواز بر لب دارید. دست ما را بگیرید و به آن سو راهنمائی کنید و در این دنیا تنها نگذارید. آری دوستان ، در سوگ شما مسئولیت زندگی برایمان مشکل شده و به هر کجای این دنیا نگاه می کنیم روح مقدس شما نظاره گر افعال ماست. مبارک باد برشما چنین عروجی! خدایا مرا هرچه زودتر به دوستانم برسان.

 

حکمت ۲۴۲ نهج البلاغه:

از خدا بترس هر چند اندك ؛ و ميان خود و خدا پرده اى قرار ده هر چند نازك!

[ دو شنبه 26 خرداد 1393 ] [ 12:35 ] [ زریافتی ]
در کنار تابوت بابا(عکس)

حرفی نمیزنی چرا «بابای جعبه ای»؟ 
 
خسته شدم بیرون بیا «بابای جعبه ای»
لطفا بلندتر کمی فریاد هم بزن 
این جا نمی رسد صدا «بابای جعبه ای»
با ان قَدَت تو جا شدی آنجا ببین مرا 
جا میشوم ببر مرا «بابای جعبه ای»
قد عروسکم شده ای باور کن ای عزیز  
من‌‌ مادرت قبول؟ ها؟ «بابای جعبه ای»
بابا عروسکی چرا لالا نمی کنی؟  
شب شد لالا لالا «بابای جعبه ای»

[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 16:46 ] [ زریافتی ]
زندگی نامه علی اكبر (ع)

 

حضرت علی اكبر (ع) فرزند ابی عبدالله الحسین(ع) بنا به روایتی در یازدهم شعبان،(1)سال43 قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

پدر گرامی اش امام حسین بن علی بن ابی طالب (ع) و مادر محترمه اش لیلی بنت ابی مرّه بن عروه بن مسعود ثقفی است.(2)

او از طایفه خوش نام و شریف بنی هاشم بود . و به بزرگانی چون پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امیر مؤمنان علی بن ابی طالب(ع) و امام حسین (ع) نسبت دارد .

ابوالفرج اصفهانی از مغیره روایت كرد: روزی معاویه بن ابی سفیان به اطرافیان و هم نشینان خود گفت: به نظر شما سزاوارترین و شایسته ترین فرد امت به امر خلافت كیست؟ اطرافیان گفتند: جز تو كسی را سزاوارتر به امر خلافت نمی شناسیم! معاویه گفت: این چنین نیست.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 19 خرداد 1393 ] [ 14:41 ] [ زریافتی ]

http://islamicpics.ir/wp-content/gallery/wallpaper/wallpaper-rehlat-imam-khomeiyni.jpg

.

در علم وتقوا کوشش کنید که علم به هیچ کس انحصار ندارد .
علم مال همه است . تقوا مال همه است .
وکوشش برای رسیدن به علم وتقوا وظیفه همه ماست  وهمه شماست.
 صحیفه امام خمینی
[ چهار شنبه 14 خرداد 1393 ] [ 14:25 ] [ زریافتی ]

نماز پلی ارتباطی بین خدا و بنده‌اش است. در نماز، بنده دلش را برای راز و نیاز با خدایش باز می‌کند و شروع به حرف زدن، ستایش کردن و درخواست از خداوند می‌کند و نهایت بندگی‌اش را برای خداوند به منحصه‌ی ظهور می‌گذارد. در این بین نماز می‌تواند پل ارتباطی قویتری باشد وتمام ثوابش را در بر داشته باشد، به شرطی که بر طبق قرآن، سنت صحیح و در اول وقت بر‌‌گزار شود.

امام صادق(ع) فرمود:  (( فَضل الوَقت الأوّل علي الآخر كَفضلِ الآخرة عَلَي الدّنيا؛ فضيلت اول وقت [نماز] بر آخر وقت، همچون فضيلت آخرت بر دنياست ))

از جمله اعمال عبادی كه در سيره بيشتر شهيدان به چشم می‏خورد، پايبندی به نماز اول وقت است. شرايط سخت جنگ تحميلی، درگيريی های عمليات و مشغله‏ های كاری زياد و مانند آن، موجب نمی شد كه آنان نماز اول وقت را به تأخير بيندازند و مشغول كاری ديگر شوند. امید است خواندن نماز اول وقت قسمت همه شود...

[ سه شنبه 13 خرداد 1393 ] [ 14:18 ] [ زریافتی ]

آقا سلام، ببخشید! مرکز توانبخشی جانبازان کجاست؟ همون جا که فلج ها و روانی ها رو نگه میدارن؟؟؟ انتهای همین کوچه است....! شوکه شدم وقتی شنیدم ... داخل که میری قسمت اعصاب و روان، احساس می کنی هنوز ابر آتش، تیر و گلوله رو سرت هست... هنوز هر سه ثانیه یکی از رو تخت خیز میپره .... هنوز یکی رو می بینی با لباس لجنی داره سینه خیز روی زمین حرکت میکنه تا اینکه مین ها را خنثی کنه.... آقا اسماعیل تلفن آسایشگاه رو سفت چسبیده بود و فریاد می زد پس نیروها کجا هستن ؟؟؟ بچه ها قیچی شدند ... محمد آقا رو می بینم که داره دمپایی سفید بچه ها رو واکس سیاه میزنه... انگار زمان جنگ کفاش جبهه بود..... وارد سالن آسایشگاه که می شی یکی دوان دوان سمتت می آیدو حال امام خمینیرو ازت می پرسه... میگه سلامم را به امام برسانید و بگوید که بچه ها با تمام قوا ایستادند ...

اینجا هنوز بوی کربلای پنج می یاد... با گریه از آسایشگاه خارج شدم و به هیاهوی شهر بازگشتم .... یکی جلوی درب آسایشگاه تیکه می اندازد که اقا سهمیه بنزین ات را گرفتی ؟؟؟...

 

 

[ سه شنبه 13 خرداد 1393 ] [ 14:1 ] [ زریافتی ]

حاج امید شه‌بخش یکی از معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان است که ماموریت یافته بود تا برای رایزنی و برقراری ارتباط با گروه تروریستی جیش‌العدل راهی برای مذاکره بیاید.

بزرگ طایفه شه‌بخش در ابتدای سخنانش با اشاره به روند آزادی مرزبانان ربوده شده اظهار کرد: به دنبال هماهنگی‌های انجام شده برای آزادی مرزبانان ربوده شده، با تماس مسئولان و روحانیون و علمای منطقه با بنده مقرر شد بنده به همراه سه نفر دیگر از متنفذین استان برای ارتباط و یافتن راهی برای مذاکره با گروه جیش العدل اقدام کنیم.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 1 خرداد 1393 ] [ 6:34 ] [ زریافتی ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

مقرسایبری شهدای دارالولایه سیستان ما شهیدان جنون بودیم از عهد قدیم سنگ قبر ماست دریا، نقش قبر ما نسیم شهر ما آن سوی آبی هاست، دور از دسترس شهر ابراهیم ادهم، شهر لقمان حکیم اندکی بالاتر از آبادی تسلیم محض صاف می آیی سر کوی صراط المستقیم خاک آن عرشی ست، گل هایش زیارت نامه خوان سنگفرش آسمانش بال های یا کریم شهر ما آبادی عشق است - اما عشق چیست؟ - عشق یعنی نوح و ابراهیم و عیسی و کلیم عشق یعنی «قاف » و «لام » قل هو الله احد عشق یعنی «باء» بسم الله رحمن رحیم
موضوعات وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 154
بازدید هفته : 1109
بازدید ماه : 1546
بازدید کل : 44727
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

به این سایت رأی بدهید