شهدای دارالولایه سیستان زابل
شهدای زابل 
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهدای دارالولایه سیستان و آدرس shohadaysistan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





[ جمعه 27 ارديبهشت 1392 ] [ 17:3 ] [ زریافتی ]

 

دومینوی حوادث خاورمیانه – بخصوص در سوریه – یک به یک شکل گرفته و حرکت آن شروع شده است ؛ این تغییر و تحولات ، حاوی چه پیامها و نکته هایی است ؟ آیا سوریه و بخشی از مردم آن تشنه خروج سفیانی هستند؟آیا این حوادث همان حوادث نزدیک ظهور است یا ممکن است این حادثه نیز بدون هیچ ارتباطی با 


برچسب‌ها: سوریه درآخرالزمان
ادامه مطلب
[ جمعه 27 ارديبهشت 1392 ] [ 16:51 ] [ زریافتی ]

 

[ جمعه 27 ارديبهشت 1392 ] [ 16:50 ] [ زریافتی ]

 

 


 

 

شهید حسین صیادی

 

 

به سال ۱۳۳۲ در روستای خراشادی بخش شیب آب سیستان، در کناره دریاچه هامون، آنجا که گستره نیزار و کوه خواجه، جلوه های بدیعی از زیبایی ها و شکوه سیستان را به تماشا می گذارند در کلبه ای محقر و ساده، اما آراسته به نورمعنویت و اعتقاد فرزندی زاده شد که به سنت دیرینه مردم سیستان در نامگذاری فرزندان ذکور «حسین» نامیــده شد. زیرا حسین در خانواده های سیستانی مظهر آزادگی و تبلور تابناک شرف و شهادت است. از این رو به برکت واژه «حسین» فضای خانه آنان عطر معنویت و زلال ایمان گرفت. 
باری! او نیز با چنین اندیشه ای نامگذاری شد و از همان روزها به همراه پدر و مادر، به امواج آبی پهنه هامون و خنکای سایه «کوه خواجه» دل سپرد و به رنج کار و تـــلاش مداوم خو گرفت. مادر در گوش نوزاد نغمه های جان بخش لالایی محلی که طعم ولایت و اعتقاد می داد می خواند و پدر او را با تعالیم الهی و احکام نورانی اسلام آشنا می کرد به همین جهت زندگی حسین به موازات تحصیل در شهر زابل و کار مداوم، صبغه و رنگ اعتقادی یافت و مضمون عاشورایی گرفت. وی از کودکی دریافته بود که در پرتو اراده و کوشش، شب های بی چراغ روستا را به صبح امیدواری پیوند دهد و اعتقاد و عشق به اهل بیت علوی را به سلاحی برای مبارزه با ناملایمات زندگی تبدیل کند. بهره وری از چنین روحیه ای موجب شد تا در برابر مشکلات قد برافرازد و پای اراده در راه دشواری ها نهد.
او فردی معتقد و متعهد به مبانی اخلاق بود و در بین نزدیکان و همکارانش در شرکت نفت به خوشنامی و توجه به ارزش های اسلامی اشتهار داشت. در اوایل انقلاب با حضور در تظاهرات و راهپیمایی، عشق و شیدایی اش را به نظام و معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و برائت از طاغوت نشان داد بعد از پیروزی انقلاب نیز لباس سبز فام بسیجی به تن کرد و در کسوت یک بسیجی مبارز حمایت و جانبداری اش را در اقتدار و حاکمیت اسلام، سرلوحه امور قرارداد. او مردم را به پشتیبانی از اهداف و شعائر انقلاب اسلامی که عالی ترین ره آورد شهیدان والا مقام است دعوت می نمود و سرانجام خود نیز دعوت خدای شهیدان را به سوی ملکوت شهادت با آغوش باز پذیرفت و در شامگاه بیست و پنجم اسفند ۸۴ با کاروان شهدای تاسوکی همراه شد و به دست عوامل صهیونیزم و سرسپردگان وادی جهل به خیل شهیدان پیوست تا با کارنامه ای روشن به لقای پروردگارش که “عندربهم یرزقون” است واصل شود

[ جمعه 27 ارديبهشت 1392 ] [ 16:46 ] [ زریافتی ]

 

 

 

 

شهید محمد صیادی

 

گروهبان‌یکم محمد صیّادی در سال ۱۳۴۵ در روستای ادیمی شهرستان زابل متولّد شد. تحصیلات خود را تا سوّم‌راهنمایی ادامه داد و پس از آن وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. محمد از اخلاق شایسته‌ای برخوردار بود و همیشه به زیردستان خود کمک می‌کرد و معتقد بود با سربازان باید دوست باشیم. 
او دوست داشت که مأموریت‌های خطّ مقدم را به او واگذار کنند و همواره آرزوی شهادت می‌کرد. محمد به برادران خود سفارش می‌کرد که در پایگاه‌های بسیج شرکت کنند و با رفتن به جبهه به یاری رزمندگان اسلام بشتابند. 
سرانجام این جوان ۱۹ ساله در تاریخ ۱۰/۱۰/۱۳۶۴ پس از دو سال حضور فعّال در جبهه در پادگان پَسْوِه بر اثر بمباران هوایی دشمن به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

[ جمعه 27 ارديبهشت 1392 ] [ 16:45 ] [ زریافتی ]

 

 

 

شهید احمد صیادی

 

احمد صیادی در سال ۱۳۴۵ در یکی از روستاهای بخش شیب آب زابل دیده به جهان گشود تحصیلاتش را تا دوم راهنمایی ادامه داد و در تاریخ ۱۸/۹/۶۴ به عضویت سپاه پاسداران در آمد پس از طی دوره‌ی آموزشی در شهر کرمان به جبهه‌های جنوب اعزام گردید . احمد در عملیات بسیاری شرکت جست و سرانجام در عملیات کربلای چهار در سن ۲۰ سالگی در دی ماه سال ۱۳۶۵ به فیض شهادت نایل آمد

[ جمعه 27 ارديبهشت 1392 ] [ 16:33 ] [ زریافتی ]

نام: نبی بخش بامری نام پدر: نوروز متولد: 1347  محل تولد: دلگان محل شهادت: مهران 1365

شهید نبی بخش بامری در سال 1347 در منطقه دلگان از توابع شهرستان ایرانشهر در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. او علاوه بر تحصیل و علم آموزی دوشادوش پدر به کار کشاورزی نیز مشغول بود

 

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نهاد مردمی بسیج به عضویت این نهاد در آمد و تا چند سال بعد نیز از اعضای فعال پایگاه بود. باشروع جنگ تحمیلی علاقه زیادی برای حضور در جبهه از خود نشان می داد ولی به علت کمی سن از رفتنش ممانعت شد. تا اینکه در سال 1365 توفیق حضور در کنار رزمندگان اسلام نصیب وی گردید.

 سرانجام در تاریخ 65/4/11 در عملیات «کربلای یک» در مناطق مهران با رشادت و شجاعتی وصف ناپذیر به دفاع از کیان مملکت اسلامی پرداخت و به فیض شهادت نایل آمد

[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392 ] [ 10:49 ] [ زریافتی ]

نام: مهدی توکلی نام پدر: غلامرضا متولد: 1357 محل تولد: زابل محل شهادت:خاش - 1386

شهيد توكلي در شب 21 ماه مبارك رمضان سال 1386 در محراب مسجد روستاي افتخار آباد خاش در حال عبادت با خدا به درجه شهادت نائل گرديد.

 منافقين كوردل مي دانستند كه شهيد توكلي در محراب مسجد حضور دارد و عزادار مولاي خويش علي بن ابيطالب (ع) است از روي كينه ي ديرينه اي كه نسبت به انقلاب و روحانيت داشتند ايشان را مورد ضرب گلوله قرار مي دهند

[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392 ] [ 10:47 ] [ زریافتی ]

 

مشخصات شهید:  نام: احمدرضا ملائی                نام پدر: محمد        متولد:1342            محل تولد: زابل     محل شهادت: والفجر 3سال 1362پاسدار و روحانی شهید احمدرضا ملائی در سال 1342 در یکی از روستاهای زابل چشم به جهان گشود. در پنج سالگی زیر نظر پدرش قرآن کریم را فرا گرفت. در دوران تحصیلات ابتدائی، پدرش را از دست داد. پس از تحصیل در دوره ی راهنمایی در رشته ریاضی فیزیک در مقطع متوسطه به تحصیل ادامه داد.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392 ] [ 10:42 ] [ زریافتی ]

 

 

اروپا - مقامات ارشد دو کشور روسیه و بریتانیا روز چهارشنبه در دیداری به توافق رسیدند تا برای پایان درگیری ها و انتقال صلح آمیز قدرت در سوریه با یکدیگر توافق کنند.

به گزارش خبرآنلاین، این مذاکرات پیش از دیدار روز دوشنبه آتی نخست وزیر بریتانیا با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری پس از این مذاکرات اظهار داشت: ما در


برچسب‌ها: تحولات سوریه
ادامه مطلب
[ شنبه 21 ارديبهشت 1392 ] [ 16:47 ] [ زریافتی ]

 

خاورمیانه - یک کارشناس روابط بین‌الملل می‌گوید: القاعده هیچگاه منافع اسراییل را هدف قرار نداده و در بحران سوریه، سقوط بشار اسد، میان آنها اشتراک منافع ایجاد کرده است.

زهرا خدایی
با دومین تعرض جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه، جنگ داخلی در این کشور شکل پیچیده‌تری به خود گرفته است. جالب‌تر و پیچیده‌تر گزارش کمیته تحقیق سازمان ملل بود که برخلاف انتظارات در آن مخالفان مسلح، عاملان استفاده از سلاح‌های شیمیایی معرفی شدند،اما روز بعد سازمان ملل گزارش خود را رد و اعلام کرد که هنوز هیچ چیز مشخص نیست.
معادله سوریه با سرعت‌گرفتن تحولات، شکل پیچیده‌تر به خود گرفته و با رفتارهای متناقضی که از سوی قدرتهای تأثیرگذار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای سر می‌زند، اینگونه به نظر می‌رسد فاجعه انسانی در سوریه به کلاف سر درگمی تبدیل


ادامه مطلب
[ شنبه 21 ارديبهشت 1392 ] [ 16:45 ] [ زریافتی ]
 

 

شلیک راکت از سوریه به بلندی های جولان 

 دست کم دو فروند راکت از خاک سوریه عصرگاه دوشنبه به سمت بلندی های جولان که در اشغال رژیم صهیونیستی است شلیک شده است.

به گزارش وب سایت خبری شبکه تلویزیون خبری سی ان ان دست عصرگاه دوشنبه دست کم دو فروند راکت از خاک سوریه به سمت بلندی های جولان شلیک شده است.

این شبکه به جزئیات بیشتری از این حمله راکتی اشاره نکرده است.

در همین حال وب سایت شبکه المیادین نیز گزارش داد تعداد راکت های شلیک شده به سمت بلندی های جولان چهار فروند بوده است.

روز دوشنبه سوریه رسما به گروه های فلسطینی مستقر در خاک سوریه اجازه داد که سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهند. با این همه هنوز مشخص نیست که این راکت ها از طرف این گروه ها شلیک شده باشد.


برچسب‌ها: تحولات سوریه
[ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392 ] [ 8:32 ] [ زریافتی ]

شهید جابر قویدل 

 

جابر، جوان ترین شهید کربلای تاسوکی سیستان است که سیمای معصوم، لبخند ملایم و نگاه نجیبانه اش او را به بره آهوان ره گم کرده مادر از دست داده، مانند می کند. او که در بستر استضعاف زاده شده و به روی رنج آغوش گشوده بود، در گاهواره محرومیت بالیدن گرفت.  

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 ] [ 13:34 ] [ زریافتی ]

شهید محسن ذوالفقاری 

 

محسن در نوروزان سال 1364 در خانواده ای متدین و دوست دار انقلاب در شهرستان زاهدان متولد شد. به جهت ارادت به آستان مطهر اهل بیت نام او را محسن گذاردند. محسن مقاطع ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت.  

 


برچسب‌ها: شهدای تاسوکی
ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 ] [ 13:29 ] [ زریافتی ]

واکنش ایران به تجاوز صهیونیستی به سوریه/ صالحی: شیوه واکنش به مردم سوریه مربوط می شود 

دیپلماسی - وزیر امور خارجه کشورمان می گوید: شیوه واکنش سوریه در صورت تداوم تجاوزات رژیم صهوینبیستی به به مردم و دولت سوریه مربوط می شود.


برچسب‌ها: سوریه خط مقدم ماست
ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 ] [ 13:27 ] [ زریافتی ]

 

اسرائیل برای تخریب مسجد الاقصی زمینه سازی می کند/ دفاع از سوریه دفاع از امنیت ملی است/ بزرگترین ترس اسرائیل از توان موشکی مقاومت است 

خاورمیانه - در گفتگو با دکتر حسین شیخ الاسلام مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی و سفیر اسبق کشورمان در سوریه اوضاع این کشور و حملات اخیر رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را بررسی کرده ایم.


برچسب‌ها: سوریه خط مقدم ماست
ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 ] [ 13:22 ] [ زریافتی ]

آمریکا، نیازی به مداخله گسترده در سوریه ندارد 

 حسین علایی می‌گوید: آمریکا نیازی به مداخله گسترده در سوریه ندارد. در حال حاضر کشورهای ترکیه، عربستان و قطر در خدمت آمریکا برای توسعه بحران سوریه هستند.

طی دو سال گذشته از بحران و جنگ در سوریه امریکا همواره خود را از مداخله مستقیم در این جنگ بر حذر داشته اما طی دو هفته اخیر مقامات این کشور به صراحت زبان تهدید به مداخله و جنگ علیه سوریه را بکار می برند. دلیل این


برچسب‌ها: سوریه خط مقدم ماست
ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 ] [ 13:23 ] [ زریافتی ]

 


مهدی سرت سلامت این چندمین غم است

این چندمین مصیبت این قرن مبهم است

دنیا به انتهای خط خود رسیده آه

گر آسمان بگرید از این ماجرا کم است

روی غرور غیرت ما خنج می کشند

حرمت شکستن اوج هیاهوی آدم است

ما زنده ایم و باز معاویه، عمروعاص...

بر نیزه نقش تا شده ی فخر عالم است

ما زنده ایم و خانه ی زهرا دوباره سوخت

ما زنده ایم و شانه ی تو کوه ماتم است

کی می رسی به داد زمین اتفاق سبز

ای انتقام سرخ که بغضت محرم است

ای روح مهربان عدالت ظهور کن

پشت جهان از آتش نمرودها خم است

دست از شکوه دامنت ای گل نمی کشیم

آقا سرت سلامت این رشته محکم است


برچسب‌ها: امام زمان(عج)
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392 ] [ 15:50 ] [ زریافتی ]

در مقام ولایت حضرت علی علیه السلام آیات و روایات بسیاری درکتب شیعه وسنی  وجود دارد.

 

از آیات به یک آیه از قرآن اشاره می شود هر چند بررسی آیات بحث مجزایی را می طلبد.

 


برچسب‌ها: ولایت امام علی(ع)
ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392 ] [ 15:47 ] [ زریافتی ]

گمشده

http://www.beheshtia.com/wp-content/uploads/2012/12/11112233.jpg

 


شاید مرا به شهر بیارند
بر روی دست ها
اما
حتی تو را به شهر نیاورند
گفتند:
چیزی از او به جا نمانده است
جز راه ناتمام
قیصر امین پور

برچسب‌ها: شهدا
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392 ] [ 15:36 ] [ زریافتی ]

خودش را به آب و آتش زد که حرف امام زمین نماند

حاجی عاشق و مرید امام بود، حال که معشوق خواسته بود به داد بشاگرد برسد، بشاگرد معرکه عشق بازی او شده بود تا به امید لبخند رضایت امام، خود را به آب و آتش بزند.
 

 خودش را به آب و آتش زد که حرف امام زمین نماند
 

برچسب‌ها: اخبار
ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392 ] [ 15:33 ] [ زریافتی ]

هرکس به جبهه‌ مقاومت پشت کند متهم است

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: موضوع «بیداری اسلامی» امروزه در صدر فهرست مسائل جهان اسلام و امت اسلامی است؛ پدیده‌ شگرفی که اگر باذن‌اللَّه سالم بماند و ادامه یابد، قادر خواهد بود سربرآوردنِ تمدن اسلامی را در چشم‌اندازی نه چندان دوردست، برای امت اسلامی و آنگاه برای جهان بشریت رقم زند.

هرکس به جبهه‌ مقاومت پشت کند متهم است
 

برچسب‌ها: اخبار
ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392 ] [ 15:30 ] [ زریافتی ]
 تهدید به تخریب حرم حضرت زینب (س)وحضرت رقیه؛ غیرت شیعه کجا رفته است؟
این شورشی می‌گوید: «ببین فرزندان خمینی و ایرانی‌ها الآن چه حالی دارند وقتی می‌بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض (شیعیان) آورده‌ایم؛ اما نمی‌دانند که به زودی همین کار را با بقیه قبور آنان هم خواهیم کرد و به زودی سراغ قبر سیده زینب و رقیه هم می‌رویم و پیکر آنان را هم از خاک بیرون می‌کشیم...». فیلم این مقابر را پیش از تخریب در «تابناک» مشاهده کنید.

1_18-1.jpg (500×375)

بردشمنان اهلبیت(س)لعنت


برچسب‌ها: اخبار
ادامه مطلب
[ شنبه 14 ارديبهشت 1392 ] [ 17:31 ] [ زریافتی ]

 

خبرگزاری فارس: نبش قبر «حجر بن عدی» و صدور فتواهای تکفیری

 
نبش قبر «حجر بن عدی» و صدور فتواهای تکفیری

تروریست‌هایی که با دلارهای آمریکا و سلاح های ترکیه دست به ماشه می برند و با فتواهای مفتیان دربار آل سعود و آل ثانی در سوریه و عراق بقاع متبرکه را ویران می سازند و سر شیعیان بی گناه را می برند همان کسانی هستند که به ظاهر برای سرنگونی شیوخ عرب جهاد می کنند


برچسب‌ها: اخبار
ادامه مطلب
[ شنبه 14 ارديبهشت 1392 ] [ 17:28 ] [ زریافتی ]

به مناسبت میلاد مادر شهیدان حضرت زهرای اطهر(س)

هدیه‌‌ای كه شهدا برای مادرانشان می‌گرفتند

مادر شهید مفقود «حمیدرضا مهرایی» می‌گوید: تولد حضرت زهرا(س) حمیدرضا با پول تو جیبی‌اش برای من پارچه چادری خرید؛ چادر را سر كردم و پاره شده اما آن را هنوز هم یادگاری نگه داشتم.

 
 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 ] [ 17:56 ] [ زریافتی ]

طلائيه محل شهادت سردار خيبر شهيد همت، برادران باكری و قطع شدن دست شهيد خرازی است و عملياتهای مهم بدر و خيبر در آن واقع شد اولين خاكی بود كه عراق گرفت و آخرين خاكی بود كه رها كرد!

قدم به قدم خاك طلائيه خون شهيدی ريخته شده و تو نميتوانی جايی قدم بگذاری و با اطمينان بگويی اينجا كسی شهيد نشده! پس خلع نعلين ميكنی و پابرهنه بر خاك مقدسی قدم مينهی كه فقط ملائكه می دانند آنجا شهيدان با خدا چه سودايی كردند...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 ارديبهشت 1392 ] [ 11:40 ] [ زریافتی ]

خدمتگزار..نه فرمانده
دوست داشت همه به او به عنوان یک سرباز و خدمتگزار ساده نگاه کنند.

بعد از شهادتش بود که وقتی عکس هایی از او به چاپ رسید، تعدادی از سربازان متوجه شدند کسی که با آنها والیبال بازی می کرد یا در بگو و بخندها و شوخی های جمعی شرکت داشت، نه یک سرباز، بلکه فرمانده ای بزرگ بود؛ فرمانده ای که علاوه بر اداره ای کردستان، بخشی از وقت خود را صرف جنگ با دشمنان بعثی در مرزهای غربی کرده بود.

[ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392 ] [ 9:9 ] [ زریافتی ]

برای همه دختراش که به سن تکلیف می رسیدن یه چادر می گرفت . یه چادر گل قرمزی هم برای من خریده بود و قرار 326

چادر گل قرمزی


ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 ارديبهشت 1392 ] [ 9:0 ] [ زریافتی ]

 

 

برگرفته شده ازسایت شهیدبزرگوارآوینی شادی روحش صلوات

 

کلیپ های دفاع مقدس


ادامه مطلب
[ یک شنبه 8 ارديبهشت 1392 ] [ 14:51 ] [ زریافتی ]

«شهادت هنر مردان خداست»

شهيد

ماهيت و مصاديق ايثار و شهادت

«شهادت» در تفکر اسلامي به معناي گذشتن از سرمايه جان و هستي خود در راه يک هدف و آرمان الهي است.

در تعريف « شهادت» در انديشه اسلامي، آن چه که اصلالت و اهميت دارد و در واقع محقق کننده ي حقيقت مقام شهادت مي باشد، همانا انگيزه و نيت و غايت آن و وجه آگاهانه و اختياري اش مي باشد.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 8 ارديبهشت 1392 ] [ 14:45 ] [ زریافتی ]

بسم رب الشهدا والصدیقین

 

سلام بر پاک سیرتانی که جان در راه دوست باختند

درود بر دلسپردگان حریم دین و طواف گران کعبه تولی.

 

حالا به یاد آن دیدگان آسمانی و نغمه های روحانی،سربر دیوار

نهاده ایم وبه هوای لحظه ای با شهیدان بودن،

به دنبال آرامش می گردیم.

پس بیائید باهم همراه شویم تا در آغوش نور حرکت کنیم تاخودو

جامعه را نورانی کنیم وبا یاد و نام شهدا خودرا زنده کنیم.

 

«سلام بر شما به خاطر شکیبایى شما، پس چه خانه خوش فرجامى!».


 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 ] [ 11:45 ] [ زریافتی ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

مقرسایبری شهدای دارالولایه سیستان ما شهیدان جنون بودیم از عهد قدیم سنگ قبر ماست دریا، نقش قبر ما نسیم شهر ما آن سوی آبی هاست، دور از دسترس شهر ابراهیم ادهم، شهر لقمان حکیم اندکی بالاتر از آبادی تسلیم محض صاف می آیی سر کوی صراط المستقیم خاک آن عرشی ست، گل هایش زیارت نامه خوان سنگفرش آسمانش بال های یا کریم شهر ما آبادی عشق است - اما عشق چیست؟ - عشق یعنی نوح و ابراهیم و عیسی و کلیم عشق یعنی «قاف » و «لام » قل هو الله احد عشق یعنی «باء» بسم الله رحمن رحیم
موضوعات وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1115
بازدید ماه : 1552
بازدید کل : 44733
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

به این سایت رأی بدهید